Obiekty typu „escape room” ze względu ich specyfikę podlegają
odpowiedniemu nadzorowi. W związku, z powyższym 29 styczniu 2019 r.
zmianie uległo rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony
przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów
(Dz. U. z 2010 r. poz. Nr 109, poz. 719 z późn. zm.).
Do rozporządzenia dodano § 17a, w którym sformułowano dodatkowe
obowiązki. Obowiązki te dotyczą obiektów budowlanych lub ich części
w których prowadzona jest działalność gospodarcza o charakterze
rozrywkowym, polegająca na organizowaniu gier i zabaw, w trakcie
których ich uczestnicy uwalniają się z zamkniętej przestrzeni lub w
inny sposób ograniczana jest możliwość przemieszczania się tych
uczestników.
Właściciel, zarządca, użytkownik lub faktycznie władający ww.
obiektem jest obowiązany:
-
przed
rozpoczęciem działalności oraz raz na 2 lata przeprowadzić
praktyczne sprawdzenie organizacji ewakuacji ludzi w miejsce
bezpieczne (na zewnątrz budynku lub do sąsiedniej strefy
pożarowej), a także sprawdzić spełnienie wymagań ochrony
przeciwpożarowej;
-
powiadomić
właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego)
Państwowej Straży Pożarnej o terminie przeprowadzenia
sprawdzenia nie później niż 7 dni przed ich przeprowadzeniem;
-
złożyć do
właściwej komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży
Pożarnej protokół z przeprowadzonego sprawdzenia organizacji
ewakuacji ludzi oraz spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej
w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia sprawdzenia.
Sprawdzenie takie może być dokonywane z udziałem rzeczoznawcy do
spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych lub osoby o których mowa w art.
4 ust. 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie
przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620 z późn. zm.). Ze
sprawdzenia ww. osoby sporządzają protokół zawierający ocenę
organizacji ewakuacji ludzi oraz spełnienia wymagań ochrony
przeciwpożarowej.
|